سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هیئت حضرت زهرا(س)شرفویه

صفحه خانگی پارسی یار درباره

عجیب

    نظر
تعداد بازدید: ۷۰۵۳
کد خبر: ۲۳۷۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۱
مقامات پلیس نیجریه اعلام کردند در حمله به یک پرورشگاه در جنوب این کشور زنان بارداری را یافتند که نوزادان آنها پس از تولد برای انجام مراسم سنتی از جمله جادوگری به فروش می رفتند.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه، اویکا اورجی، مقام پلیس ایالت آکوا ایبوم در جنوب نیجریه گفت: در پی اطلاعاتی که پلیس در مورد فعالیت های مشکوک در یک پرورشگاه دریافت کرد با حمله به این محل ماموران یک "کارخانه بچه سازی" را کشف کردند.

وی افزود: در این عملیات، ماموران هفت زن جوان 18 تا 20 ساله را که سه نفر از آنها باردار بودند  یافتند. مدیر پرورشگاه، همسرش و یک همدست آنها توسط ماموران دستگیر شدند.

اورجی خاطرنشان کرد: دستگیرشدگان در زندان بوده  و در مقابل دادگاه حاضر خواهند شد و تحقیقاتی در حال انجام است تا مشخص شود، آیا زنان جوان نیز مجرم هستند یا خیر. این زنان هم اکنون در بازداشتگاه به سر می برند.

وی توضیح داد: دستگیرشدگان اغلب زنان جوان را در ازای پرداخت 70 هزار نایرا ( معادل 340 یورو) تشویق به باردار شدن کرده و پس تولد نوزادان، آنها را به اشخاصی که مراسم سنتی، قربانی یا جادوگری انجام می‌دهند ، می فروختند . این نخستین "کارخانه بچه سازی " نیست که در این نیجریه کشف و منهدم می شود.

در اکتبر 2011 ، پلیس 17 زن نوجوان را در ایالت آنامبرا جنوب نیجریه در خانه ای کشف کرد که نوزادان آنها پس از تولد فروخته می شدند.

چند ماه پیش از این نیز 32 زن نوجوان در اتاق های یک بنیاد به اصطلاح خیریه کشف شدند که روسای بنیاد آنها را با تهدید مجبور به باردار شدن کرده و نوزادان آنها را در ایالت آبیا درجنوب نیجریه به فروش می رساندند.

همواره موارد قاچاق انسان در کشورهای آفریقای غربی گزارش می شوند. در این کشورها کودکان خردسال را برای کار در مزارع، معادن، کارگاه ها و یا خدمتکاری منازل به صورت برده از خانواده هایشان  می خرند.

درموارد دیگری کودکان برای کار در شبکه های فحشا و در موارد دیگری برای قربانی کردن یا مراسم جادوی سیاه خرید و فروش می شوند.